Większość lecznic wykonuje zabiegi profilaktyczne, które należy powtarzać co jakiś czas. Jednak część klientów nie pojawia się ponownie w naszej lecznicy. Powodów może być wiele: klient nie pamięta o ponowieniu zabiegu profilaktycznego lub trafi ze swoim podopiecznym do innej placówki. Według Bain&Company zdobycie nowego klienta kosztuje 7 razy tyle co utrzymanie obecnego. To dlatego otrzymujemy wciąż reklamy ze sklepów, w których chociaż raz złożyliśmy zamówienie. To dlatego po wizycie w serwisie samochodowym otrzymujemy telefon z pytaniem o jakość obsługi.
Jak wzmocnić więź z klientami naszej lecznicy? Metod jest naprawdę wiele: systemy lojalnościowe, rabatowe czy choćby przyzwyczajenie klientów do wysokiego poziomu usług/produktów. Najbardziej skuteczną metodą docierania do klientów wydają się jednak SMS-y. Nie każdy i nie w każdym momencie odczytuje wiadomości e-mail. Unikamy jak ognia reklam na stronach WWW. Jednak komórkę mamy zawsze przy sobie i odczytujemy SMS-y skierowane bezpośrednio, o ile nie są nachalną promocją. Moduł CRM/SMS Kliniki XP z każdym miesiącem zyskuje nowych użytkowników, a SMS-y z przypomnieniem o wizycie stają się standardem dla właścicieli zwierząt.
Jak to działa?
To bardzo proste: wystarczy raz zdefiniować reguły oraz treści wysyłanych SMS-ów. Resztę program robi już za nas: gdy rejestrujemy szczepienie przeciwko wściekliźnie, system automatycznie zaplanuje SMS-a za rok i w odpowiednim czasie wyśle zaproszenie. Podobnie będzie z odrobaczaniem za 3 czy 6 miesięcy. SMS-y pomogą nam, gdy roztargniona klientka zostawi torebkę, mamy już wyniki ważnych badań diagnostycznych albo pora przypomnieć o niezapłaconej fakturze. Jednym kliknięciem na danych właściciela, fakturze, terminie docieramy do klienta, gdziekolwiek jest.
Aby móc wysyłać SMS-y bezpośrednio z programu, konieczny jest dostęp do internetu. Pakiet - pulę SMS-ów do wysłania można zakupić u odpowiednich dostawców takich usług. Dostawcy SMS-ów, z którymi aktualnie współpracuje Klinika XP:
1. https://serwersms.pl/
2. https://www.justsend.pl/
3. https://www.smsplanet.pl
Co w przypadku zabiegów profilaktycznych, które mają różne czasy działania?
To, kiedy zostanie wysłane przypomnienie o upływającym terminie ważności zabiegu profilaktycznego zdefiniować możemy na dwa sposoby. W przypadku zabiegów o stałym rutynowym stosowaniu takim jak np. szczepienia przeciwko wściekliźnie ważność ustalamy raz - taką samą dla każdej szczepionki (podtypu).
W przypadku innych zabiegów, które powtarzane są w zależności od użytego preparatu, ważność nadajemy w podtypach.
A jeśli zwierzę już nie żyje albo właściciel zgłosił się na szczepienie przed wysłaniem przypomnienia?
Przed wysłaniem SMS-a Klinika XP sprawdza, czy zwierzę nie jest oznaczone jako nieżywe i nie wysyła zaproszenia, które mogłoby być bolesnym wspomnieniem dla właściciela. Niepotrzebna wiadomość nie zostanie również wysłana, jeśli szczepienie już się odbyło lub klient stwierdził, że nie życzy sobie powiadomień.
Czy zysk z wdrożenia SMS-ów będzie dopiero po roku?
Nie trzeba czekać tak długo. W programie można łatwo odnaleźć listę szczepień, które upłyną np. w najbliższym miesiącu i szybko przygotować dla nich listę przypomnień. Można również wysłać szybko wiadomość do wybranej grupy odbiorców – na przykład powiadomić właścicieli młodych kotów o akcji kastracji.
Jak skonfigurować moduł CRM/SMS z programem i dostosować go do naszych potrzeb?
Konfiguracja modułu przedstawiona jest w filmie instruktażowym: https://www.klinikaxp.pl/filmy-instruktazowe/88-testowa-2/18-szkolenie-z-modulu-crm-sms#content#content
Jeżeli pojawią się jakieś dodatkowe pytania wystarczy zadzwonić do serwisu Kliniki XP, gdzie udzielimy dodatkowych informacji.
Dlaczego moduł nazywa się CRM/SMS a nie po prostu SMS?
SMS to pierwszy krok w lepszej komunikacji z klientami. CRM (Customer Relationship Menagement) to cały zestaw narzędzi do lepszego zarządzania relacjami z klientami od prostego drukowania etykiet z dawkowaniem, które naklejamy na wydawane leki, po zaawansowane analizy, które szybko pokażą ilu klientów do nas powraca, ilu pojawiło się nowych, jakie kategorie usług wybierają nasi klienci czy choćby ile kosztuje nas jeden klient. Tu kończy się zgadywanie i wróżenie, a zaczyna prawdziwe zarządzanie.
Zestawienie funkcjonalności CRM/SMS w Klinice XP do ewentualnego porównania:
Zobacz także:
ANALIZY CRM-SMS
SZKOLENIE MODUŁ CRM-SMS (film instruktażowy)