EWIDENCJA ZWIERZĄT |
|
Możliwość połączenia dwóch kart zwierząt w jedną
Zdarza się, że to samo zwierzę przyprowadzane jest do lecznicy przez różne osoby i przypadkowo ma założone dwie karty i dwie historie wizyt. Łatwo można połączyć je w jedną kartę z jedną spójną historią leczenia.
|
|
|
Automatyczne oznaczanie zwierząt jako nieżywych po przekroczeniu granicznego wieku dla gatunku
Dla każdego gatunku można określić liczbę dni, po których prawdopodobnie zwierzę nie jest już żywe. Na tej podstawie można wyświetlić listę zwierząt, które przekroczyły typowy wiek i oznaczyć je jako nieżywe, żeby nie wyświetlały się niepotrzebnie na liście zwierząt.
|
|
|
Wyróżnianie zwierząt z alergią lub agresywnych w momencie wybrania do wizyty
Jeśli zwierze jest agresywne lub ma zdiagnozowaną alergię, warto wiedzieć o tym w momencie rozpoczynania wizyty. Jeśli zaznaczymy to w karcie zwierzęcia, system ostrzeże nas w momencie rozpoczynania wizyty
|
|
|
|
|
DANE OSOBOWE |
|
Rejestrowanie historii zmian danych osobowych każdego kontrahenta
|
|
|
Możliwość wydruku zgody na przechowywanie danych osobowych z dostosowywaniem wydruku
|
|
|
Raport, pokazujący kto i kiedy dodał dane osobowe do bazy
|
|
|
Integracja z czytnikiem podpisów Wacom
Integracja z czytnikiem podpisów Wacom, pozwala na przechowywanie podpisywanych dokumentów w formie elektronicznej. Powiązana z tym zmiana w multimediach pozwoli na filtrowanie zgód na zabieg czy przetwarzanie danych osobowych, a umieszczanie plików w kolejnych folderach miesięcznych rozładowuje problem dużej liczby plików w jednym katalogu.
|
|
|
Rejestr udostępniania danych osobowych podmiotom zewnętrznym
|
|
|
|
|
LECZENIE |
|
Rejestrowanie w historii wizyt innych zdarzeń: rozmów telefonicznych, odwoływania wizyt, przekazywanie wyników itd.
Wiele zaplanowanych wizyt nie dochodzi do skutku - klient odwołuje lub nie stawia się na umówiony termin. Czasem konsultuje się telefocznie. Innym razem ktoś z lecznicy dzwoni, aby poinformować, że wyniki są już gotowe. Bywa, że klient przychodzi tylko po karmę i nie rejestrujemy pełnejwizyty. Warto rejestrować tego typu zdarzenia, aby lepiej obsługiwać klientów dzięki precyzyjnej informacji o historii współpracy.
|
|
|
Współpraca z aparatami laboratoryjnymi
Aparaty laboratoryjne od kilku lat stały się standardem w polskich lecznicach. Lista urządzeń, z których Klinika XP może odczytywać wyniki, jest dostępna tutaj.
|
|
|
Import danych z laboratoriów: 6 laboratoriów
Aby ułatwić lekarzom pracę z wynikami badań, program Klinika XP umożliwia import wyników ze specjalnie przesłanych przez laboratoria plików w wersji elektronicznej. Dzięki temu, po podpięciu pliku do odpowiedniego klienta, mamy łatwiejszy dostęp do wyników w historii zwierzaka, jak również w prostszy sposób możemy je analizować oraz porównywać z innymi wynikami. Import wyników badań jest możliwy z następujących laboratoriów diagnostycznych: Vetlab, Idexx, Alab, Laboklin, Vetdiagnostica Lublin, Śląskie Laboratoria Analityczne
|
|
|
Definiowanie własnych schematów badań diagnostycznych
Każde badanie posiada swój własny schemat oraz wskaźniki. Klinika XP daje możliwość korzystania z domyślnie wprowadzonych schematów badań laboratoryjnych, używanych w nich wskaźników oraz przypisanych norm referencyjnych. Może się jednak okazać, że nie jest to dla nas wystarczające. Wówczas przychodzi czas na zdefiniowanie własnych schematów, zmian norm referencyjnych itp. Film, pokazujący jak to zrobić, znajduje się tutaj.
|
|
|
Porównywanie wskaźników (RGB, HGB itd.) z wielu wizyt: procentowe i ilościowe
|
|
|
Raport kosztów leczenia zwierzęcia
|
|
|
Możliwość wydrukowania etykiet z dawkowaniem dla każdego leku (drukarki etykiet Dymo i Zebra)
Zalecony indywidualnie sposób stosowania leku możemy od razu wydrukować w postaci etykiety i nakleić na przekazywany klientowi flakon z lekiem. Dzięki temu klient zawsze biorąc dany lek do ręki będzie wiedział, jak go aplikować zwierzęciu, a razie pytań zadzwonić do lecznicy na numer widniejący na etykiecie. Bez konieczności szukania dodatkowych zaleceń otrzymanych w trakcie wizyty - potrzebną informację znajdzie zawsze wtedy, kiedy o niej pomyśli.
|
|
|
|
|
AUTOMATYZACJA LECZENIA |
|
Możliwość zbudowania własnych formularzy badań
Specjalny kreator pozwala zdefiniować dowolny formularz np. badania ucha. badania dermatologicznego itd. Od tego momentu formularz staje się integralną częścią programu - wyniki tu wpisane widać w raporcie z wizyty.
|
|
|
Wystawienie faktury zbiorczej z wielu wizyt, nawet dla różnych klientów
Może się zdarzyć, że dla klienta mamy wygenerowanych wiele różnych dokumentów rozliczających i chcemy utworzyć jeden dokument zbiorczy. Wystarczy, że w kartotece klientów klikniemy prawym przyciskiem myszki na danym kliencie i wybierzemy opcję Rozliczenie zbiorcze.
|
|
|
Integracja z cennikiem Idexx
Klinika XP daje nam możliwość wyboru badania IDEXX, podczas rejestracji wizyty a tym samym rozliczenia klienta za zamówione badanie laboratoryjne. Więcej informacji znajdą Państwo tutaj.
|
|
|
Możliwość przypisania składników do pozycji, które automatycznie zostaną użyte po wybraniu pozycji do leczenia
|
|
|
Tworzenie schematów leczenia z możliwością podania stałej kwoty za zestaw
Jeśli często stosujemy te same zestawy leków i zabiegów, możemy zdefiniować gotowe schematy leczenia z podziałem na gatunki oraz na oddziały. Podczas leczenia wskazujemy tylko zestaw i zostaje on skopiowany do opisu wizyty, gdzie możemy nanieść ewentualne indywidualne korekty. Dodatkowo od wersji programu 5.05.01.01 została wprowadzona możliwość ustalenia stałej ceny za cały stosowany schemat.
|
|
|
Definiowanie rodzajów profilaktyki z podziałem na szczepionki i możliwością ustalenia stałej kwoty za zabieg
Jest to jedna z najważniejszych funkcji, które należy dobrze zdefiniować w momencie wdrażania systemu. Ma ona wpływ na prawidłowe tworzenie listy zaszczepionych psów. Dla każdego rodzaju profilaktyki można przypisać dowolną ilość leków i zabiegów, które mają być wpisane do opisu wizyty, gdy zabieg ten zostanie wykonany. Dodatkowo dla każdego zabiego możemy określić stały koszt.
|
|
|
|
|
LECZENIE ZWIERZĄT GOSPODARSKICH |
|
Możliwość zdefiniowania jednej wizyty dla wielu zwierząt stada, możliwość wskazania kolczyków/grup dla każdego leku oddzielni
W przypadku zwierząt stadnych możemy w jednej wizycie poddać czynnościom lekarsko- weterynaryjnym całą grupę. Po wybraniu stada z listy podajemy numery kolczyków (w przypadku stada dzielonego na zwierzęta) lub ilość zwierząt (w przydako stada dzielonego na grupy wiekowe) leczoną podczas danej wizyty. Na zakładce Leczenie możemy wybrać, które zwierzęta będą leczone danymi lekami. Wszystko będzie ujęte w Książce Leczenia Zwierząt Gospodarskich zgodnie z obowiązującymi przepisami.
|
|
|
Automatyczne podpowiadanie dawkowania i karencji związanych z lekiem, w podziale na gatunki, z możliwością różnych karencji dla różnych sposobów podania
|
|
|
Uproszczona rejestracja wizyt terenowych i specjalny interfejs do pracy na tabletach
|
|
|
Możliwość rejestracij wizyt w terenie i synchronizacji z główną bazą po powrocie (moduł synchronizacji danych)
Moduł Synchronizacji umożliwia łączenie danych wprowadzanych niezależnie w różnych miejscach. Najcześciej moduł ten wykorzystywany jest do rejestrowania wizyt terenowych na laptopie i później dołączania tych danych do bazy na komputerze stacjonarnym, do której w międzyczasie ktoś inny wpisywał dane.
|
|
|
|
|
ZGODNOŚĆ Z ROZPORZĄDZENIEM DOT. PROWADZENIA DOKUMENTACJI LEKARSKO-WETERYNARYJNEJ |
|
Przechowywanie historii zmian wykonanych w zarejestrowanej wizycie
|
|
|
Przechowywanie każdej wersji wizyty przed i po zmianie
|
|
|
Możliwość wydrukowania Książki Leczenia Zwierząt Gospodarskich z uwzględnieniem dokonanych skreśleń
|
|
|
|
|
FINANSE |
|
Sprawdzanie NIP-u klienta w CEiDG
Klinika XP pozwala na automatyczne sprawdzenie w bazie GUS i CEIDG czy wprowadzone dane do faktury są poprawne. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu, ale przede wszystkim na większe poczucie bezpieczeństwa.
|
|
|
Możliwość wystawiania faktur w różnych walutach
|
|
|
Zwroty do dostawcy na podstawie zwrotu od klienta
|
|
|
Możliwość przeceny wybranej grupy towarów lub całej kartoteki procentowo lub kwotowo
|
|
|
Zbiorcza płatność za wiele dokumentów naraz
W przypadku kiedy klient posiada większą ilość niezapłaconych dokumentów, możemy w łatwy sposób wprowadzić zapłatę za wszystkie lub część bez konieczności edycji każdego pojedyńczo. Wystarczy z poziomu finansów klienta wybrać przycisk „Zapłata zbiorcza” i wprowadzić zapłatę za kilka dokumentów jednocześnie.
|
|
|
Możliwość zmiany paragonu w fakturę i odwrotnie, zmiany osoby wystawiającej fakturę, zmiany łącznej kwoty lub rabatu
|
|
|
Generowanie plików JPK_VAT i JPK_FA
Klinika XP od wersji 5.09.04.56 posiada możliwość wysyłania danych dotyczących obrotów do różnych systemów księgowych lub bezpośrednio do Ministerstwa Finansów. Ostatecznym efektem eksportu jest plik JPK-VAT. Więcej informacji znajdą Państwo tutaj.
|
|
|
Eksport danych do systemów księgowych: 10 formatów
Eksport do systemów księgowych pozwala na przygotowanie plików do większości systemów księgowych funkcjonujących w biurach rachunkowych. Coraz więcej programów księgowych pozwala ponadto na wczytywanie plików JPK-VAT 3 lub JPK-FA. Krótkie porównanie zawartości plików znajdą Państwo tutaj.
|
|
|
Raporty sprzedaży wg pozycji, dokumentów
|
|
|
Raport kosztów sprzedanych pozycji
|
|
|
Analiza zysku
|
|
|
Rozliczanie kosztów stałych
Moduł kosztów stałych pozwala na opanowania różnych opłat: szybkie i automatyczne rejestrowanie i analizę kosztów czynszu, telefonu, internetu, ZUS i innych. Więcej informacji znajdą Państwo tutaj.
|
|
|
|
|
PŁATNOŚCI |
|
System zmianowy: rozliczanie wpłat gotówkowych i płatności kartą, raport kasowy, przekazywanie kwot na kolejną zmianę, wgląd w szczegółową historię każdej zmiany
|
|
|
Możliwość prowadzenia wielu kas, każda ze swoim systemem zmian
W systemie Klinika XP można zdefiniować wiele kas. Jeśli przypiszemy je do poszczególnych pracowników, to możemy przeglądać przyjmowane przez nich wpłaty gotówkowe i bezgotówkowe. W dowolnym momencie pracownik może zakończyć swoją zmianę. Może wydrukować raport kasowy na koniec zmiany. Z kolei właściciel może w dowolnym momencie rozliczyć kasę niezależnie od trwania zmiany pracownika. Rozliczenie takie wykonuje przeprowadzając czyszczenie kasy.
|
|
|
Drukowanie przyjęcia wpłaty ("Kasa przyjmie")
|
|
|
Rejestrowanie zaliczek i wykorzystywanie ich później do regulacji zapłaty za wizyty
W oknie zakończenia wizyty system pokazuje kwotę do zapłaty. Jeśli zaznaczone jest to pole, system doliczy ewentualną zaliczkę wpłaconą na poczet późniejszych kosztów – obniżając kwotę zapłaty o tę zaliczkę.
|
|
|
Raport zaległości klienta w podziale na okresy płatności
|
|
|
|
|
FAKTUROWANIE I SPRZEDAŻ DETALICZNA |
|
Sprzedaż detaliczna z użyciem czytnika kodów kreskowych
|
|
|
Możliwość umieszczenia na fakturze pieczęci Krajowego Rejestru Długów
|
|
|
Drukowanie specyfikacji towarów użytych w związku z fakturą, opisanych na fakturze jako "Usługa weterynaryjna"
|
|
|
Elastyczne ustalanie ceny z możliwością innej taryfy na usługi w nocy i inne w weekendy
Nietypowe terminy oraz godziny świadczenia usług niosą ze sobą zazwyczaj wyższe narzuty cen, które lekarze musieli liczyć sami – i wolniej, i niedokładniej. Aby jednak ułatwić i usprawnić pracę, Klinika XP wychodzi naprzeciw z funkcją, dzięki której określamy taryfy nocne, weekendowe oraz świąteczne na usługi weterynaryjne. Od tej pory wystarczy poświęcić kilka minut na ustawienie odpowiednich narzutów, a Klinika XP sama zajmie się przeliczeniem cen usług na rozliczeniu wizyty.
|
|
|
|
|
MAGAZYN |
|
Możliwość zastosowania kolektora danych do inwentaryzacji
Zastosowanie kolektora znacznie przyspieszy proces przeprowadzenia inwentaryzacji. Program pozwala w łatwy sposób przesłać listę pozycji do urządzenia, a następnie odczytania z niego ilości i dodania ich jako stany rzeczywiste w inwentaryzacji.
|
|
|
Możliwość korekty ceny zakupu dostawy, gdy dostawa została już częściowo zużyta
|
|
|
Import faktur z hurtowni: ponad 40 formatów
Większość hurtowni weterynaryjnych i medycznych posiadająch eksport w formie elektronicznej.
Faktury od dostawców mogą być dostarczane w różnych formatach, w zależności od dostawcy. Dlatego ważne jest, aby prawidłowo ustalić format importu danych.
|
|
|
Stany minimalne można określać globalnie lub dla każdego magazynu osobno, a na tej podstawie tworzyć zamówienia do dostawców
|
|
|
|
|
ZDJĘCIA RTG / MULTIMEDIA |
|
Przypisywanie do wizyt zdjęć RTG (ponad 30 MB) tak, aby szybko były wyświetlane przy pracy w sieci
|
|
|
Możliwość odczytu zdjęć z urządzeń w standardzie DICOM
|
|
|
Możliwość przesyłania zleceń wykonania zdjęcia do urządzeń RTG
|
|
|
Analiza zdjęć RTG: powiększanie, zmiana kontrastu, jasności i nasycenia, obrót, porównywanie obrazów
|
|
|
Możliwość zapisania zdjęcia RTG na płycie wraz z programem do analizy
|
|
|
Udostępnianie plików multimedialnych przez chmurę
|
|
|
|
|
BAZA WIEDZY |
|
Vademecum leków: Ponad 4600 ulotek
Funkcja ta pozwala na przeglądanie i ewentualnie uzupełnianie danych dotyczących leków i ich dawkowania. Duża ilość informacji o lekach i ich dawkowaniu jest już wprowadzona do systemu. Aktualnie jest to ponad 4600 ulotek.
|
|
|
Automatyczne kojarzenie leków z bazą w Vademecum
Możliwość wskazania leku w Vademecum, który stosujemy w naszej praktyce. Nazwa leku w Vademecum nie musi pokrywać się z nazwą przez nas stosowaną. Jeśli na przykład mamy kilka różnych postaci tego samego leku - w różnych opakowaniach, to za każdym razem nadamy im w systemie inną nazwę. Wszystkie one jednak będą wskazywać na ten sam opis leku w Vademecum. Domyślnie przy wyborze leku z Vademecum podpowiadana.
|
|
|
Możliwość drukowania profesjonalnych ulotek przypisanych dla diagnoz
|
|
|
Gotowe kartoteki maści, ras psów i kotów
Program zawiera wprowadzone przykładowe maści zwierząt, które można dowolnie zmieniać, usuwać lub dodawać własne. Każda maść oprócz nazwy może mieć przypisany kolor/kolory oraz skojarzenia nazwy np. kolor biało-czarny to jest to samo, co kolor biało czarny lub czarno biały. Dodatkowo możemy przypisać do danej maści gatunek zwierzęcia, dla którego dana maść jest typowa np. maść gniada dotyczy głównie gatunku koń oraz typ maści np. pręgowana.
|
|
|
Normy dla wskaźników laboratoryjnych w podziale na gatunki
Dla każdego wskaźnika możemy przypisać wartości referencyjne dla konkretnego gatunku zwierząt. Film pokazujący jak to zrobić znajduje się tutaj.
|
|
RELACJE Z KLIENTAMI |
|
Wysyłanie masowe SMS-ów
Wysyłanie masowych SMS-ów do grup klientów o określonych cechach (np. z danego terenu). Wysyłanie masowych SMS-ów do grup klientów, których zwierzęta spełniają określone warunki (określony wiek, płeć, gatunek, data ostatniej wizyty i inne).
|
|
|
Eksport danych do pltaformy Envelo (wysyłanie kartek np. z zaproszeniem lub życzeniami)
|
|
|
Analiza źródła klientów
|
|
|
Analiza, kto przyszedł ponownie, a kto nie pojawił się na wizytę
|
|
PRACOWNICY |
|
Rozliczanie pracowników wg zysku lub poziomu sprzedaży z różną prowizją dla różnych grup towarowych
|
|
|
Analiza zdarzeń rejestrowanych przez użytkownika, w tym usuwanie lub edycja wizyty, zmiany w dokumentach magazynowych
Przegląd działań użytkownika jest bardzo przydatną funkcjonalnością, która pozwala na kontrolowanie przeprowadzanych akcji w programie Klinika XP, które są wprowadzane przez różnych pracowników. Jest to funkcjonalność przydatna przede wszystkim dla właściciela lecznicy. Transakcje można przeszukiwać według daty oraz zawężać do konkretnego kryterium: Rodzaju transakcji, Pracownika, zakresu czasu, a także można wyłączyć wyświetlanie pozycji dotyczących ich logowania oraz wykonywania kopii zapasowej. Przydatną informacją jest data, dzięki której można dowiedzieć się, jakie zdarzenia miały miejsce w historii (na przykład usuwanie wizyt, dokumentów czy płatności). Dzięki temu łatwiej można ustalić na przykład powód braku pewnych danych w systemie, niezgodności magazynowych itd.
|
|
|
Możliwość założenia wielu kont użytkowników dla jednego pracownika
Każdy pracownik może mieć zdefiniowanych kilku użytkowników. Jeżeli na przykład jeden z lekarzy pełni obowiązki "Administratora", to powinien mieć zdefiniowanych dwóch użytkowników, np. jednego z nazwiskiem: NOWAK - posiadającego uprawnienia zwykłego lekarza, a drugiego np. ADMIN, o uprawnieniach i menu administratora systemu.
|
|
|
Dostosowywanie interfejsu użytkownika: kolorystyka, wielkość czcionki, uprawnienia
System jest mocno sparametryzowany. Każdy może ustawić różne parametry w zależności od własnych potrzeb i upodobań. Często wygląd programu będzie zależał od tego jak będą ustawione parametry pracy systemu. Film pokazujący jak to zrobić znajduje się tutaj.
|
|
ADMINISTRACJA I INNE |
|
Możliwość pracy w chmurze i bez internetu
|
|
|
|
|