W lecznicach, gdzie znajduje się osobne pomieszczenie, w którym zwierzęta oczekują na przyjęcie przez lekarza, można prowadzić rejestrację oczekujących. Recepcja może być także wykorzystana do sprzedaży produktów takich jak karmy, gryzaki czy smycze, a także miejsce rozliczania wizyt.
Wywołanie Poczekalni znajdziemy w Danych głównych, na kafelku Wizyty:
Możliwości w Poczekalni:
- Parametry recepcji – możemy określić ustawienia:
- Dodanie klienta do poczekalni – w poczekalni wybieramy przycisk dodaj, wybieramy klienta, którego chcemy dodać do poczekalni. W ostatnim kroku wybieramy przycisk Wybierz.
Wybieramy datę oraz godzinę przyjścia do poczekalni (podpowiadana domyślnie). Możemy określić lekarza prowadzącego lub pozostawić Pierwszy Wolny, wtedy wizytę będzie mógł wykonać każdy z lekarzy. Osoby pracujące na poczekalni mają możliwość wpisania powodu wizyty, wykonania wstępnego wywiadu, dopisania uwag, a także dopisania wagi oraz temperatury zwierzęcia. W przypadku chęci specjalnego oznaczenia klienta, istnieje możliwość wyróżnienia go kolorem lub znakiem specjalnym.
- Terminarz – w poczekalni wybieramy zakładkę Terminarz, z której oznaczamy klienta, którego mamy możliwość przenieść do poczekalni
- Stworzenie innej wizyty – istnieje możliwość stworzenia innej wizyty np. rozmowa telefoniczna, która poinformuje lekarza np. o prośbie oddzwonienia do klienta w wolnej chwili.
- Dodanie towarów zakupionych przed wizytą – w poczekalni mamy możliwość dodania towarów zakupionych przed wizytą. Zostaną dodane automatycznie do leczenia
Istnieją trzy warianty rozliczenia wizyt:
RECEPCJA REJESTRUJE WIZYTĘ I POBIERA OPŁATĘ
Kiedy klient przychodzi ze zwierzęciem do lecznicy najpierw trafia do recepcji, która rejestruje wizytę. Później zostaje pokierowany do gabinetu, gdzie czeka lekarz, który zbada zwierzę. Po zakończonej wizycie klient udaje się ponownie do recepcji, gdzie uiszcza za nią zapłatę. Aby lecznica mogła funkcjonować w ten sposób wystarczy ma kafelku Administracja zaznaczyć opcję Zapłaty przyjmuje recepcja (a nie lekarze).
Przy takim rozwiązaniu, gdy lekarz zakończy wizytę w oknie Akceptacja wizyty, nie będzie części finansowej:
Gdy recepcja nie przyjmuje wizyt, okno Akceptacja wizyty wygląda następująco:
RECEPCJA REJESTRUJE WIZYTY I POBIERA OPŁATĘ W DZIEŃ, W NOCY NIE MA RECEPCJI
Niektóre lecznice prowadzą działalność całodobowo. Wówczas w nocy nie ma recepcji, która przyjmowałaby opłaty. W tym przypadku rozliczenie wizyty następuje w gabinecie. Zajmuje się tym lekarz, odbywający dyżur. W takim wypadku, by uprościć proces zmiany miejsca pobierania opłat – gabinet/recepcja wystarczy na czas dyżuru nocnego wybrać kafelek Administracja i odznaczyć opcję Zapłaty w trakcie wizyty przyjmuje recepcja.
RECEPCJA TYLKO REJESTRUJE WIZYTĘ NIE POBIERA OPŁAT
W niektórych lecznicach recepcje nie rozliczają klientów. Mają za zadanie przydzielić klientom lekarzy i wykonać czynności podstawowe jak np. pomiar temperatury, zważenie zwierzęcia czy wstępny wywiad. Pozwala to wyręczyć lekarzy z podstawowych czynności, do których nie jest wymagana specjalistyczna wiedza. W takim przypadku na kafelku Administracja pozostawiamy odznaczoną opcję Zapłaty w trakcje wizyty przyjmuje recepcja.