Od 1 października 2013 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Finansów dotyczące zasad wystawiania paragonów fiskalnych i rejestrowania sprzedaży.
Najbardziej istotna dla branży weterynaryjnej zmiana dotyczy treści paragonów. Zgodnie z nowym rozporządzeniem paragony fiskalne powinny zawierać bardziej szczegółowy wykaz świadczonych usług i sprzedanych towarów. Pojawiło się wiele interpretacji przepisów, m.in. ciekawą interpretację prawną można znaleźć na stronie Krajowej Izby Lekarsko-Weterynaryjnej: http://www.vetpol.org.pl/aktualnosci/438-opinia-w-sprawie-kas-rejestrujacych
Po wielu konsultacjach z lekarzami Klinika XP została dostosowana do nowych przepisów.
Najnowsza wersja programu pozwala na drukowanie w dotychczasowy sposób (całe leczenie jako Usługa weterynaryjna) lub wybranie nowego sposobu drukowania.
Jak drukowany jest paragon za usługę weterynaryjną?
1. Każda usługa pojawia się na nim bez zmian, tak jak jest opisana w wizycie.
2. Każdy towar nie wchodzący w skład leczenia (a więc nie posiadający znacznika "Rp." w Lekach i zabiegach) będzie wydrukowany normalnie.
3. Wszystkie leki oraz inne środki używane podczas leczenia (a więc posiadające znacznik "Rp." w Kartotece leków i zabiegów) zostaną wydrukowane razem jako jedna pozycja "Usługa Weterynaryjna - Podanie leku".
Ja włączyć nowy sposób drukowania?
1. Proszę pobrać i zainstalować wersję 4.02.01.12 lub nowszą.
2. Proszę wejść do menu Administrator -> Opcje -> zakładka Akceptacja dokumentu i tu kliknąć na przycisk "Parametry wydruku usług weterynaryjnych":
3. W nowym oknie wybieramy sposób drukowania pozycji: "Usługi + leki zgrupowane w koszty zaordynowania"
4. Poniżej możemy zaznaczyć, aby nazwa każdej usługi poprzedzona była określeniem np. "Usł. weterynaryjna-"
5. Aby całość funkcjonowała poprawnie, trzeba jeszcze wskazać lub założyć usługę o nazwie "Podanie leków". Możemy to łatwo zrobić klikając na przycisk "Załóż usługę Podanie leków".
Po zaakceptowaniu ustawień klikamy na przycisk "Ok". Możemy już drukować paragony i faktury w nowej formie.
Nazwy usług na drukarce fiskalnej
Domyślnie nazwy usług będą takie same jak w dokumencie w programie lub w Kartotece leków i zabiegów. Być może wygodniejsze byłoby zmniejszenie ilość nazw na drukarce. Jeśli np. stosujemy kilkadziesiąt rodzajów szczepień, lepiej będzie ustalić kilkanaście głównych rodzajów takich zabiegów. Odpowiednie nazwy do drukowania dla każdej usługi możemy wpisać wchodząc do Kartoteki leków i zabiegów -> zakładka Powiązania -> pola Nazwa fiskalna.
Pozostałe zmiany, dotyczące wydruku fiskalnego zaliczek oraz NIP-u nabywcy wprowadzone zostaną w najbliższych dniach.