Uprawnieniami można zarządzać z okna użytkowników lub z Parametrów pracy z systemem -> Praca wieloosobowa.

Przycisk Uprawnienia w oknie użytkowników ten pozwala na zarządzanie uprawnieniami użytkowników na czterech poziomach.



Obraz zawierający grafika wektorowa, tekst??Opis wygenerowany automatycznieObraz zawierający grafika wektorowa, tekst??Opis wygenerowany automatycznieObraz zawierający grafika wektorowa??Opis wygenerowany automatycznieObraz zawierający grafika wektorowa??Opis wygenerowany automatycznie




Tabela uprawnień użytkowników – indywidualnie dla każdego

Uprawnienia globalne użytkowników o poziomie pracownika

Uprawnienia recepcji

Uprawnienia użytkowników w zakresie drukowania fiskalnego

Można tu również wybrać dostosowanie uprawnień domyślnych dla użytkowników o poziomie pracownik.


Zarządzanie uprawnieniami indywidualnymi


Na ekranie tym można określić poziomy uprawnień dla użytkowników programu.
W wierszach po lewej stronie wypisane są działy jakie są w programie, a do każdego z nich przypisane są uprawnienia.

Po prawej stronie znajdują się w kolumnach użytkownicy programu i dla każdego z nich można ustalić poziom uprawnień.

W przypadku pierwszych czterech wierszy: Poziom dostępu, Menu, Magazyn, Oddział uprawnienia są uzupełnione na podstawie określenia uprawnień podczas dodawania użytkownika i w tym oknie dane te są tylko do odczytu.


Uprawnienia są wypełniane na dwa sposoby: 

Znacznik - Krateczka do zaznaczenia, gdy jest zaznaczona to użytkownik ma dostęp do danego miejsca/uprawnienia. 

Ikonka Edytuj- Pozwala na wybór jednej z trzech opcji dostępu: 

oPełny dostęp 

oTylko do odczytu 

oBrak dostępu 

Uprawnienia dla pracowników można w każdej chwili zmienić.


Przyciski na nawigatorze

- Dla podświetlonego użytkownika ustawia wszystkie uprawnienia określone dla właściciela. 

- Dla podświetlonego użytkownika ustawia wszystkie domyślne uprawnienia. 

- Dla podświetlonego użytkownika ustawia wszystkie uprawnienia pracownika wybranego z listy, która wyświetla się po kliknięciu na ikonkę. 

- Wyświetla okno, które pozwala na podgląd lub zmianę domyślnych ustawień pracownika Domyślne uprawnienia pracownika

- Włączenie aktualnie podświetlonego uprawnienia dla wszystkich pracowników. 

- Ustawienie podświetlonego uprawnienia jako tylko do odczytu dla wszystkich pracowników. 

- Wyłączenie aktualnie podświetlonego uprawnienia dla wszystkich pracowników. 


Globalne uprawnienia użytkowników o poziomie pracownik




Uprawnienia recepcji

Użytkownik – pracownik recepcji to taki użytkownik, który ma uprawnienia pracownika, ale zakres funkcji ustawiony na Recepcja.



Domyślne uprawnienia



W momencie zakładania nowego użytkownika o uprawnieniach pracownika, zostaną mu przypisane poniższe uprawnienia.


Ogólne

Widzi przypomnienie o zakończeniu miesiąca 

Na początku pracy z programem widzi okno przypomnienie o zaplanowanych wizytach 

Może wykonywać kopię zapasów 

Może przeglądać zadłużenie klientów 

Może drukować / eksportować kartotekę klientów 

Działy: 

oKlienci - Do wyboru trzy rodzaje uprawnień: "Pełny dostęp", "Tylko do odczytu", "Brak dostępu". 

oGrupy klientów - Jak wyżej. 

oZwierzęta - Jak wyżej. 

oFermy - Jak wyżej. 

oRodzaje prof. - Jak wyżej. 

oTerminarz - Jak wyżej. 


Zaopatrzenie

Dostawcy - Do wyboru trzy rodzaje uprawnień: "Pełny dostęp", "Tylko do odczytu", "Brak dostępu". 

Dok. zakupu - Do wyboru trzy rodzaje uprawnień: "Pełny dostęp", "Tylko do odczytu", "Brak dostępu". 

Widzi cenniki dostawców 

Widzi koszty i ceny zakupu 


Finanse

Może wystawiać rachunki i przyjmować pieniądze 

Może usuwać dokumenty magazynowe 

Widzi okienko obrotu i zysku 

Widzi dokumenty innych pracowników 

Może wybierać zakres dokumentów 

Może oglądać sumę wartości dokumentów 

Może zmieniać ceny w dokumencie 

Może udzielać rabatu 

Może zmieniać stan pocz. dla klienta 

Może przeglądać raporty finansowe 

Może przeglądać własne rozliczenie 

Dokumenty - Do wyboru trzy rodzaje uprawnień: "Pełny dostęp", "Tylko do odczytu", "Brak dostępu". 



Leki i zabiegi

Leki i zabiegi - Do wyboru trzy rodzaje uprawnień: "Pełny dostęp", "Tylko do odczytu", "Brak dostępu". 

Magazyn - Do wyboru trzy rodzaje uprawnień: "Pełny dostęp", "Tylko do odczytu", "Brak dostępu". 

Może zmieniać standardowe ceny leków i usług 



Rejestracja wizyt

Wizyty - Do wyboru trzy rodzaje uprawnień: "Pełny dostęp", "Tylko do odczytu", "Brak dostępu". 

Może usuwać swoje wizyty w innym dniu niż bieżący 

Może zmieniać parametry rozliczenia wizyt 

Widzi wizyty innych pracowników 


Moduł kasowy

Dostęp do transakcji w module kasowym 

Może oglądać stan własnej kasy 


Laboratorium

Poziom dostępu - Do wyboru trzy rodzaje poziomu dostępu: "Właściciel", "Recepcja", "Laboratorium". 

Może zmieniać wyniki badań 

Może usuwać wyniki badań


Przycisk: "Przepisz ustawienia"

Przycisk ten pozwala na wykonanie jednej z dwóch opcji "Nadaj pełne uprawnienia (Właściciela)" lub "Skopiuj uprawnienia innego użytkownika". 




Poprzednie: Edycja karty użytkownika                                                                                                                                                                                                                                              Następne: Dostęp do wydruków fiskalnych

 Zobacz także:
Uprawnienia do wydruków fiskalnych