Do rejestracji wizyt używamy funkcja „Szybka wizyta” (Wizyta terenowa) gdzie ilość czynności została ograniczona do minimum. 


Po wybraniu lub dopisaniu nowego zwierzęcia ukazuje się nam okno rejestracji wizyty terenowej:


U góry okna znajdują się dane klienta oraz zwierzęcia/stada. Kliknięcie na wybrane pola wywołuje odpowiedni kartę klienta bądź kartę zwierzęcia/stada. 

Obok zwierzęcia znajduje się przycisk gwiazdy , który otwiera okno z dodatkowymi informacjami o wizycie (informacje o stadzie pojawiają się tylko w przypadku wizyty gospodarskiej):


Badanie

Właściciel, zwierzę – Dane właściciela oraz informacje o leczonym zwierzęciu/stadzie.

Data wizyty – Data oraz godzina wizyty.

Data zgłoszenia (w przypadku zwierząt gospodarskich) – Data oraz godzina otrzymania zgłoszenia o wizycie.

Temperatura – Temperatura zwierzęcia.

Data urodzenia – Data urodzenia zwierzęcia.

Badanie – Opis badania/wywiadu. Można wybrać z kartoteki opisów badań po kliknięciu na przycisk lupy .

Diagnoza – Diagnoza, opis diagnozy. Można wybrać z kartoteki diagnoz oraz kartoteki chorób i rozpoznań.


Leczenie

Dodaj lek – Wybieramy lek z magazynu. Dla każdego leku można wskazać osobną diagnozę oraz listę zwierząt, którym lek został podany:

Dodaj zabieg – Dodajemy zabieg do wizyty. Dla każdego zabiegu można wskazać z osobna listę zwierząt, dla których został wykonany.

Kopiuj z… –  Umożliwia dodanie zestawu do wizyty. Warto przygotować jak najwięcej gotowych zestawów leczenia. Z jednej strony uprości to rejestrowanie wizyt,

a z drugiej zapewni większe bezpieczeństwo – wszyscy lekarze będą stosować podobne procedury i nie zapomną o jakiejś typowej czynności lub użyciu danego preparatu. Schematy definiujemy, wybierając na zakładce „Organizacja pracy” opcję „Schematy leczenia”.

Edytuj – Pozwala wyedytować aktualnie podświetlony lek/zabieg. Tak samo działa dwukrotne kliknięcie na daną pozycję. 

Usuń – Usuwa aktualnie podświetlony lek/zabieg z listy. 


Rozliczenie

W zależności od ustawień program może na koniec wizyty wykonywać dodatkowe czynności:

Utwórz dokument – Czy utworzyć dokument rozliczenia. 

Dokument – Do wybory z rozwijanej listy typ dokumentu (paragon, WZ, faktura, itp.).

Wydrukuj dokument – Czy wydrukować dokument rozliczenia.

Rabat – Przyznany procentowy rabat na towary oraz usługi.

Więcej – Pod przyciskiem więcej znajdują się informacje o dacie płatności, metodzie płatności oraz rodzaju cen.

Drukuj książkę leczenia (w przypadku zwierząt gospodarskich) – Czy wydrukować książka leczenia zwierząt gospodarskich.

Szacunkowy koszt – Szacunkowy koszt zastosowanych leków i zabiegów. Nie uwzględnia on rabatu klienta.

Wartość – Ostateczna wartość dokumentu. 

Zapłata – Znacznik mówiący o tym, czy dokument został zapłacony. Jeśli zaznaczony to pojawiają się dodatkowe pola: gotówka oraz karta.


Klikając w menu (przycisk w lewym dolnym rogu okna ) możemy wybrać domyślne zachowanie programu:



Jeśli na miejscu drukujemy Książkę leczenia zwierząt gospodarskich, po zapisaniu wizyty pojawi się okno drukowania. Jeśli książka leczenia będzie drukowana na drukarce termicznej, możemy to zaznaczyć w opcjach – wtedy wydruk zostanie dostosowany do specyficznego papieru termicznego o szerokości 112 mm.:



Podobne ustawienie możemy zrobić dla wydruku dokumentów – w oknie drukowania klikamy na „Więcej opcji” a następnie „Parametry drukowania”:





Poprzednie: Programy szczepień i planowanie wyjazdów                                                                                                                                                                                                          Następne: Przegląd badań Aujekszy