Lekarsko-weterynaryjne



Książka leczenia zwierząt domowych 


wydruk książki leczenia zwierząt innych niż zwierzęta gospodarskie oraz zwierzęta, z których pozyskane tkanki lub produkty są przeznaczone do spożycia przez ludzi. Książkę wydrukować można za wybrany okres czasowy począwszy od dowolnego numeru strony. Wydruk wykonać można bezpośrednio na drukarkę, do pliku PDF lub do pliku HTML (przycisk Do pliku...). Przycisk "Więcej opcji"  kryje następujące ustawienia:

oDla wszystkich lekarzy naraz - gdy zaznaczone drukowane są wizyty wszystkich lekarzy. Gdy pole zostaje puste wydrukowane zostaną wizyty aktualnie zalogowanego pracownika

oPomiń szczepienia p/wściekliźnie - pominięte wizyty związane z profilaktyką przeciwko wściekliźnie

oTylko dla pozycji - możliwość wyboru tylko tych wizyt, w których zastosowano wybraną pozycję z kartoteki leków i zabiegów 

oKlient - wizyty wybranego klienta

oZwierzę - wizyty konkretnego pacjenta

oOddział - do wyboru w przypadku pracy wielooddziałowej

oOgranicz wizyty o numerach - wizyty w wybranym przedziale numerycznym


oDrukuj tytuł

oDrukuj nazwę zwierzęcia - w kolumnie "Opis leczonego zwierzęcia ..." 

oPomiń dane właścicieli (schroniska, Zoo) - wydruk bez kolumny z danymi posiadacza zwierzęcia

oDrukuj także kod zwierzęcia - w kolumnie "Opis leczonego zwierzęcia ..." 

oTylko leki z Rp. 


Przycisk "Szerokość kolumn" pozwala dostosować szerokość każdej z kolumn.


Książka leczenia zwierząt gospodarskich 


dane do tego wydruku dobierane są z dwóch źródeł: dokumentu magazynowego (Paragon, WZ, Faktura VAT itd.) oraz opisu zastosowanego leczenia. Książkę wydrukować można za wybrany dzień lub okres czasowy. Wydruk wykonać można bezpośrednio na drukarkę lub do pliku PDF. Wydruk dotyczyć może wszystkich, lub wybranego klienta. Jeśli chcemy uzyskać dostęp do wszystkich parametrów klikamy na przycisk „Więcej opcji:

oDrukuj pusty formularz – pozwala wydrukować pusty formularz książki

oDrukuj tytuł książki leczenia – jeżeli zaznaczone będzie poniższy tytuł

oNumery części książki na białym tyle – kiedy zaznaczone poszczególne sekcje książki będą wymienione czarną czcionką na białym tle lub na odwrót ->

oDrukuj napis „Oryginał / Kopia” – czy ma być drukowany odpowiednio napis "Oryginał" oraz "Kopia"

Drukuj zawsze pełny tekst: "Oryginał / Kopia" - identyczny napis na obu egzemplarzach

oDrukuj dodatkowy adres z danych oddziału – kiedy istnieją oddziały można drukować dodatkowe dane oddziału, dla którego przeprowadzona była wizyta

oData/godzina zgłoszenia – można wybrać, aby drukowane było wszystko, tylko data lub nic

oData/godzina wizyty – jak wyżej

oDrukuj numer książki leczenia – czy ma być drukowany kolejny numer dokumenty, czy pozostawione wykropkowane, puste pole

oDrukuj numer telefonu do zakładu – czy w nagłówku wydrukować numer telefonu

oDrukuj numer WZ – czy drukować numer dokumentu magazynowego związanego z wizytą


o OPIS ZWIERZĄT/STADA – czy mają być drukowane: rasa zwierząt, nazwy zwierząt, wiek zwierząt, maść, płeć

o DLA ZWIERZĄT STADA – czy mają być drukowane: data urodzenia, waga zwierzęcia, nazwa zwierzęcia, płeć


oOPIS LECZENIA

Grupuj lek zastosowany u wielu zwierząt w jedną pozycję – na wydruku będzie ogólna informacja, ile zwierząt było leczonych w danej wizycie oraz jakie ilości leków zastosowano/pozostawiono

Każdy lek dla każdego zwierzęcia osobno, łączone opisy wizyt - podobnie jak wyżej z tą różnicą, że liczba leczonych zwierząt powielona przy każdej pozycji

Każda wizyta osobno (zalecane) - przy każdej pozycji wskazujemy jakie zwierzęta leczone były danym lekiem i odpowiednio zostanie to wydrukowane na karcie

oDo wydruku rozpoznania nie używaj pola „Badanie” – w kolumnie „Wstępne rozpoznanie” wydrukowana zostanie diagnoza, a nie opisane wstępne badanie

oDrukuj tylko leki oznaczone jaki Rp. – lek nie będzie wydrukowany w książce, jeżeli nie ma oznaczenia w karcie, że jest Farmakopea

oDrukuj nazwę producenta – czy drukować producenta leku w polu "Nazwa leku"

oDrukuj daty ważności – rozporządzenie nie wymaga drukowania daty ważności, jednak można ją wydrukować w polu "Seria"

oDrukuj jednostki miary – jednostki miary powinny być drukowane, jednak można je pominąć

oNie drukuj danych z pola „Przez … dni” – nie będą drukowane informacje o czasie dawkowania

oDrukuj w polu „Sposób zastosowania” uwagi dla leków – dla jakich leków mają być drukowane uwagi

oPomiń ilości, dojazdy, kolczyki (niezalecane) – nie będą drukowane informacje o ilościach leków, dojeździe czy numerach kolczyków. Włączyć jedynie np. do dokumentacji dla celów sądowych itd.

oNie drukuj napisu „Nie pozostawiono żadnych leków” 


o PODPIS HODOWCY 

normalnie – drukowany cały dokument

tylko podpis hodowcy – drukowana tylko III i IV sekcja wydruku

bez ostatniej części – drukowane bez sekcji IV

tylko tytuł (ost. strona)  

oDrukuj historię zmian wprowadzonych do wizyt – na wydruku umieszczone są informacje o zmianach wprowadzonych do wizyt po wcześniejszym wydrukowaniu Książki Leczenia Zwierząt Gospodarskich.  Wymagane prawnie.

oDrukuj nazwisko lekarza – drukowane imię oraz nazwisko lekarza w polu „podpis i pieczęć lekarza weterynarii”.

oDrukuj podpis graficzny – drukowany podpis graficzny (pieczątka lekarza) w polu „podpis i pieczęć lekarza weterynarii”. Plik graficzny z podpisem wskazać można w Opcjach -> zakładka Multimedia lub Pracownicy -> zakładka Dodatkowe

oDrukuj podsumowanie na osobnej stronie 

oDrukuj dodatkowy tekst w podsumowaniu – na końcu wydruku znajdować się będzie opis umieszczony w polu poniżej


oSzerokość kolumn – ustawienia szerokości poszczególnych kolumn wydruku poziomego

oMarginesy – ustawienia formatu wydruku tj. czcionki, marginesów oraz szerokości linii



Lista zaszczepionych psów


oDo pliku HTML” – zapis listy szczepień do pliku w formacie html. Plik otrzyma nazwę zawierającą napis "szczep_" oraz datę końcową zakresu. Jeśli na przykład tworzymy listę szczepień za okres 1 - 31 marca 219 roku ,to plik otrzyma nazwę szczep_2019_03_31.html.

oWyślij html…” – opcja ta pozwala na wysłanie listy (utworzonej jako plik w formacie html) internetem na przykład do powiatowego inspektoratu weterynarii. Wymagana skonfigurowana poczta.

oDo PDF” – wydruk do pliku PDF.

oDo MS Excel” – wydruk do pliku MS Excel.

oWyślij e-mail” – jeżeli zaznaczymy wyślij e-mail a następnie na przykład „Do PDF” to uzyskamy możliwość wysłania wygenerowanego pliku bezpośrednio z Kliniki na adres e-mail. Wysłąne zostają dwie wiadomości – pierwsza zaszyfrowanym z plikiem, druga z hasłem do odszyfrowani zawartości.

oOd dnia – Do dnia” – zakres czasowy wydruku. Klikając na przycisk ze strzałką obok dat możemy łatwo wybrać jeden z typowych wybieranych zakresów dat.

oPrzejrzyj numerację szczepień” – przegląd numeracji szczepień w wybranym okresie. Można skorygować tutaj numery poszczególnych szczepień, jeśli nie są prawidłowe. Można też przenumerować wszystkie szczepienia, klikając na przycisk „Operacje  Przenumeruj szczepienia”.


oZakres danych - wydruk ten można elastycznie dostosować do własnych potrzeb wybierając np. konkretnego lekarza czy zakres zwierząt

Tylko podsumowanie - drukuje tylko informacje o łącznej ilości zaszczepionych zwierząt, bez szczegółowych informacji.

Przy drukowaniu tylko dla miejscowości pominąć wioski umieszczone w adresie, jako "ulica" (drukować tylko te szczepienia, gdzie część adresu "ulica" zaczyna się od ul) – jeśli na przykład chcemy wydrukować szczepienia z Gryfic, ale z samego miasta - bez wiosek wokół, to wystarczy zaznaczyć tę opcję, a system odpowiednio wyfiltruje potrzebne dane

Tylko zwierzęta posiadające numer mikrochip – wydruk listy tylko zaszczepionych psów, które posiadają Microchip. 

Oddział – wybór oddziału


o Drukuj dane lecznicy – czy mają być drukowane na dokumencie dane lecznicy (nazwa, logo i adres)

o Drukuj pełne dane zwierzęcia, nawet gdy nie ma ono numeru microchip – zgodnie z rozporządzeniem, jeśli zwierzę posiada numer mikrochip, to nie jest potrzebne drukowanie wszystkich jego danych. W praktyce jednak często wygodne jest wydrukowanie wszystkich danych zwierzęcia nawet gdy posiada elektroniczną identyfikację

o Drukuj nazwę gatunku w opisie zwierzęcia – standardowo nazwa gatunku nie jest drukowana. Przydatne zwłaszcza przy wydruku dla psów i kotów lub dla wszystkich gatunków

o Drukuj numer zawieszki (nie wymagane) – drukowany będzie numer zawieszki nadany zwierzęciu przy szczepieniu

o Najpierw imię właściciela, potem nazwisko (zamień kolejność) – kolejność drukowania danych

o Wydrukuj podpis graficzny – drukowana pieczątka z podpisem

o W podsumowaniu ilość właścicieli – dodaje w podsumowaniu informację o tym, ile było „Właścicieli zaszczepionych zwierząt”

o Drukuj informacje o nie stwierdzeniu chorób zakaźnych – jeśli zaznaczone to na wydruku będzie dodatkowa informacja o nie stwierdzeniu chorób zakaźnych

o Kolejność

Chronologicznie – wydruk w kolejności chronologicznej

Alfabetycznie – wydruk w kolejności alfabetycznej

o Dodatkowy górny margines – możliwość określenia dodatkowego górnego marginesu w mm

o Wydrukował – domyślnie podpowiadane jest imię i nazwisko zalogowanej osoby. Jeśli jednak listę drukuje pracownik techniczny, np. obsługujący recepcję, może tu wskazać lekarza, który odpowiada za przygotowanie listy szczepień


o Adres e-mail do Inspektoratu – adres e-mail Inspektoratu, do którego musimy wysłać listę zaszczepionych zwierząt

o Sprawdź numery serii i daty ważności – przycisk uruchamia sprawdzenie poprawności danych na liście zaczepionych zwierząt

o Zaszyfruj dokument przed wysłaniem i prześlij jako dwie wiadomości – w przypadku wysłania wiadomości do Inspektoratu, program zaszyfruje dokument, a następnie wyśle drugą wiadomość z hasłem do odszyfrowania pliku



Dokumentacja obrotu detalicznego 


wydruk można dostosować do własnych potrzeb. Jeśli chcemy uzyskać dostęp do wszystkich parametrów klikamy na przycisk "Więcej opcji"
Okno to pozwala drukować dokumentację obrotu detalicznego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rolnictwa z 8 sierpnia 2004 r. Aby nie drukować wszystkich transakcji, możemy ograniczyć zakres drukowanych danych do przedziału czasowego, wybranego magazynu, oddziału lub dostawy- zakres ustalamy w górnej części okna. Dokumentację można drukować dla wybranego leku lub dla wybranej grupy leków.


oWydruk wybranego leku - aby wydrukować kartę pojedynczego leku klikamy na przycisk "Wskaż lek" i wybieramy lek do drukowania. 

oWydruk zbiorczy - przechodzimy na zakładkę Wydruki zbiorcze, a następnie klikamy na przycisk "Pokaż leki do wydruku". System sporządzi listę leków, dla których miały miejsce transakcje w wybranym wyżej przedziale czasu i magazynie (magazynach). Jeśli zaznaczone jest pole "Tylko pozycje podlegające kontroli farmaceutycznej (z włączonym znacznikiem)", to do listy włączone zostaną tylko pozycje, które na liście leków i zabiegów mają włączony znacznik "Podlega kontroli farmaceutycznej". Po utworzeniu listy można ręcznie włączyć lub wyłączyć z drukowania wybrane leki, odpowiednio włączając i wyłączając znaczniki na liście. W celu wydrukowania tak przygotowanej listy klikamy na przycisk „Wydrukuj zaznaczone leki”. Przycisk "Utwórz plik PDF" generuje dokumentację w formie PDF.


oDla dokumentów BO drukuj domyślnego dostawcę leku - informacja o dostawca pobierany z karty leku

oWydania na podstawie leczenia (a nie dokumentów magazynowych)

oTylko pozostawione do zastosowania - w przypadku zwierząt gospodarskich rozchód leków na podstawie pozostawionych do zastosowania

oPomiń zwroty - zwrotu do dostawcy i od klienta są pomijane na dokumentacji

oDrukuj dane zakładu leczniczego w miejscu pieczątki - w polu "Pieczęć zakładu leczniczego"

oDrukuj numery serii - dla transakcji rozchodowych w polu "Ilość

oDrukuj MM- i MM+ - transakcje związane z przesunięciami międzymagazynowymi

oJeśli w dokumencie jest wpisany numer wizyty, drukuj go zamiast numeru z bazy wizyt - domyślnie w kolumnie "Numer pozycji dokumentacji lekarsko-weterynaryjnej" drukowany jest numer wizyty, w której użyto lek lub numer dokumentu (gdy rozchód nie jest związany z żadną wizytą). Zaznaczając daną opcję w kolumnie wydrukować można numer uzupełniony w dokumencie na zakładce Dodatkowe -> Nr w Ks. Lecz. Zw.

oPrzycisk „Wyczyść numerację kart” - pozwala na usunięcie numerów dla dotychczas wydrukowanych kart. Numery kart nadawane są automatycznie w momencie wydruku lub uruchomienia podglądu wydruku karty. Są one nadawane w kolejności rosnącej w ciągu roku. W przypadku pracy w podziale na oddziały numer karty zawiera dodatkowy człon: numer oddziału. 


Więcej opcji (wywołane przyciskiem) znajdujące się u dołu okna:

oOszczędzanie papieru – system zamiast błękitnego tła nagłówka wydrukuje nagłówek na białym tle, oszczędzając ilość zużywanego atramentu lub tonera

oPomiń inwentaryzacje – w dokumentacji obrotu pomijane są dokumenty rozliczenia inwentaryzacji

oWedług dostaw – niezalecane. Do wydrukowania dokumentacji wykorzystane zostaną dane z poszczególnych dostaw, a nie łącznych transakcji. Jeśli istnieje jakakolwiek rozbieżność pomiędzy sumarycznymi ilościami w transakcjach magazynowych a ilościami na poziomie dostaw, to wystąpią różnice w drukowaniu dokumentacji

oNie drukuj numerów kart – jeśli ręcznie nadajemy numery kart

oPokaż podsumowanie – opcja ta pozwala wydrukować u dołu karty obrotu podsumowanie, pokazujące sumaryczną ilość przyjętą i wydaną. Dane te mają charakter wyłącznie informacyjny, nie uwzględnia ich rozporządzenie, dlatego nie należy ich drukować w oficjalnej dokumentacji


Wydruk raportu znakowania zwierząt

lista przesłanych numerów micro chipów zwierząt pojawiających się w lecznicy. Informacje o microchipach można przesyłać wchodząc do okna Zwierzęta "Znakowanie -> Prześlij listę oznakowanych zwierząt"


Zbiorcze potwierdzenie nabycia produktu leczniczego 

wydruk ten generowany jest dla potrzeb uzupełnienia danych sprzed 28 sierpnia 2004 roku. Od tego czasu wydruk ten został zastąpiony przez Książkę Leczenia Zwierząt Gospodarskich. 

Można tu w jednym wydruku zmieścić opis wszystkich wizyt z danego dnia u danego właściciela. Zaznaczenie pola "Ukryj nazwę dostawcy" spowoduje, że zamiast nazwy i adresu dostawcy leku zostanie wydrukowana nazwa i adres lecznicy (a więc dostawcy z punktu widzenia odbierającego leki). 

Uwaga: Numery potwierdzeń nabycia nadawane są automatycznie w momencie wydrukowania potwierdzenia. Podgląd dokumentu nie powoduje jeszcze nadania numeru.


Raport zwierząt potencjalnie nieżywych


opcja ta umożliwia przeglądanie i oznaczanie zwierząt potencjalnie nieżywych. Zwierzęta znajdą się w raporcie, gdy liczba dni ich życia jest większa niż przyjmowana długość życia dla danego gatunku. Aby raport miał zastosowanie, trzeba w opcji "Gatunki" (menu Stałe -> Gatunki) określić "Maksymalną długość życia" (w dniach) dla poszczególnych gatunków. Na przykład dla psa można by wpisać liczbę: 18 lat x 365 dni = 6570. Można to też tutaj uzupełnić korzystając z przycisku „Gatunki”. Żeby zmiany ilości dni życia były uwzględnione należy później kliknąć na przycisk „Odśwież”.

Klikając na tytuły poszczególnych kolumn można uzyskać raport uporządkowany według wskazanego pola. (Nie dotyczy to nazwy gatunku). 

oOznacz jako nieżywe - oznaczamy zwierzę jako nieżywe. Nie jest to jednak od razu widoczne w raporcie. Dopiero kliknięcie na przycisk „Odśwież” lub ponowne uruchomienie raportu spowoduje, że zwierzę zniknie ze spisu

oOznacz jako nieaktywne - oznaczamy zwierzę jako nieaktywne


Jeśli omyłkowo oznaczymy zwierzę jako nieżywe i nie odświeżymy widoku, to możemy je z powrotem oznaczyć jako żywe korzystając z przycisku „Karta zwierzęcia” lub bezpośrednio w Kartotece zwierząt. Aby zaznaczyć wiele zwierząt można użyć klawisza Shift i klawiszy strzałek góra i dół.


Zestawienie szczepień według lekarzy


wydruk informacji dotyczącej przeprowadzonych szczepień przeciwko wściekliźnie w wybranym okresie z podziałem na lekarzy




Następne: Zaświadczenia