Klient ma prawdo do bycia zapomnianym. Oznacza to zaprzestanie przetwarzania jego danych. Jeśli jednak prawo to pozostaje w sprzeczności z ustawami szczegółowymi, mają one wyższy priorytet. W przypadku świadczenia usług weterynaryjnych ustawa farmaceutyczna nakazuje przechowywanie dokumentacji lekarsko-weterynaryjnej, w tym danych klienta przez 5 lat. W takim razie w ramach realizacji żądania klienta można oznaczyć go jako nieaktywnego, usunąć jego dane niezwiązane z leczeniem: adres e-mail, numer telefonu itd.


Aby oznaczyć klienta jako zapomnianego ustawiamy się na nim w Kartotece klientów, klikamy na przycisk Operacje dla klienta i wybieramy funkcję Zapomnij klienta. Po potwierdzeniu wykonane zostaną następujące czynności: 

klient zostanie oznaczony jako nieaktywny,

zwierzęta klienta zostaną oznaczone jako nieaktywne,

usunięte zostaną terminy wizyty zaplanowane dla klienta w terminarzu,

usunięte zostaną SMS-y zaplanowane do wysłania do klienta.


Jeśli klient zechce zrezygnować z bycia zapomnianym, musimy wykonać następujące czynności:

oznaczyć ponownie klienta jako aktywnego (w Kartotece klientów włączymy zmieniamy filtr "Status" na wszystkich klientów lub tylko nieaktywnych)

oznaczyć ponownie zwierzęta klienta jako aktywne.


Nie można przywrócić zaplanowanych terminów i SMS-ów.


       

Poprzednie: Przygotowanie do kontroli UODO                                                                                                                                                                                                                                        Następne: Obsługa schronisk