Aby przejrzeć multimedia, wchodzimy do: menu Dodatkowe -> Multimedia. 

Możemy przeglądać w tym miejscu wszystkie pliki z wybranego zakresu lub dla wybranego klienta / zwierzęcia.  

Dodatkowe opcje: 

- dodanie nowego pliku/plików,

- dodatkowe operacje: otwórz w zewnętrznej przeglądarce, powiel (kopiowanie pozycji), usuń bieżące zdjęcie , utwórz wszystkie miniatury+JPG dla plików z obecnego zakresu (opcja powoduje wygenerowanie miniatur wszystkich plików DICOM z aktualnie wybranego zakresu)


Uwaga: Usunięcie przypisania dokumentu nie powoduje jego fizycznego usunięcia. Usuwane jest jedynie powiązanie dokumentu z danym zwierzęciem.


- możliwość wyświetlenia konkretnej kategorii multimediów, np. zgoda na zabieg, zdjęcie RTG

- podgląd lub drukowanie obrazu

- pod przyciskiem znajdują się następujące możliwości: zapis pliku, wysłanie pliku jako załącznik e-mail, zapis pliku do chmury (np. Google Drive), udostępnienie poprzez chmurę, udostępnienie zdjęcia na portalu Facebook, wysłanie jako MMS (wymagane posiadanie modułu CRM-SMS)

- dostosowanie do szerokości strony

- wyświetlenie całej strony dokumentu (jak wyżej na grafice)

- rzeczywisty rozmiar pliku

- zbliżenie / oddalenie

 

System pozwala na przypisywanie różnego rodzaju załączników – dokumentów tekstowych, rysunków, zdjęć, schematów, stron WWW, arkuszy obliczeniowych itd. 

Dokumenty te można przypisywać podczas rejestrowania wizyty lub w innych miejscach programu (m.in. w tym oknie). 


Podczas dodawania nowych lub zmiany istniejących załączników pojawia się okno:



Tytuł

Skrótowy opis zawartości dokumentu

Obszar

Określenie części ciała, obszaru zwierzęcia, którego dotyczy załącznik

Rodzaj

Można wybrać z listy lub wpisać własną kategorię dokumentów, na przykład: zdjęcie zwierzęcia, zdjęcie RTG itd.

Plik

Ścieżka dostępu do pliku. Można ją wskazać klikając na ikonkę znajdującą się przy tym polu.

Skopiuj do wspólnego katalogu załączników

System pozwala na przechowywanie wszystkich załączników w jednym wspólnym katalogu. Ma to znaczenie zwłaszcza w przypadku korzystania z programu w sieci. Pozwala uporządkować dokumenty. 

Katalog, w którym przechowywane będą wszystkie dokumenty definiujemy w parametrach pracy z programem (Menu Administrator -> Opcje-> Multimedia).

Jeśli włączymy znacznik Skopiuj do wspólnego katalogu załączników, to dokument zostanie tam skopiowany.

Jeśli nie umieściliśmy nowego pliku we wspólnym katalogu podczas dopisywania, to możemy to zrobić później korzystając z przycisku „Kopiuj do wspólnego katalogu załączników”.

Opis

Dodatkowy opis do wczytywanego obrazu.





Poprzednie: Wybieranie i przeglądanie plików multimedialnych w Klinice XP                                                                                                                                                                                          Następne: Archiwizacja multimediów