Po kliknięciu u góry okna na przełącznik „Moduł aktywny” pojawi się okno aktywowania modułu.


Parametry pogrupowane są w trzech zakładkach:

Ustawienia podstawowe

Administrator danych osobowych – zwykle będzie to lecznica, jednak można tu wpisać inny podmiot. Dane administratora pojawiają się na umowach powierzenia danych, zgodach klientów oraz klauzuli informacyjnej.

Wymuszaj zmianę hasła dla użytkowników co określony czas

oNie wymagana

oWymagana co 30 dni 

oWymagana co 60 dni

oWymagana co 90 dni

Ustawa RODO nie wymusza zmiany hasła, jednak jest to najprostszy sposób na zapewnienie bezpieczeństwa dostępu do danych.

W oknie klientów pokaż kolumnę ze znacznikami zgody – jeśli pole to jest zaznaczone, to w oknie klientów pierwsza kolumna wyświetlać będzie znaczniki określające, czy klient podpisał zgodę na przetwarzanie danych:

o - Klient podpisał zgodę

o- Klient odmówił podpisania zgody lub zgoda go nie dotyczy

Brak symbolu oznacza, że nie ma żadnej informacji na temat zgody klienta. Klikając na pierwszą kolumną przechodzimy do okna danych osobowych aktualnego klienta.

Minimalna długość hasła – RODO nie narzuca długości hasła użytkownika, jednak za bezpieczne uznaje się hasło minimum 6-znakowe dla lokalnych baz danych  i minimum 8-znakowe dla baz w chmurze.


Arkusz zgody

Zgody klientów można przetwarzać na dwa sposoby:

a)        Klient może tylko podpisać gotową klauzulę

b)        Klient może wybrać, na które elementy umowy chce wyrazić zgodę.


Jeśli dla klienta nie ma podpisanej zgody na przetwarzanie danych osobowych:

oZaproponuj podpisanie zgody (zalecane) – Pojawi się wtedy okno z wyborem zgód opcjonalnych

oOd razu przejdź do podpisania zgody

oNic nie rób (nie wymagaj także zgody)

Po wydrukowaniu zgody:

oPokaż okno dotyczące zgody

oAutomatycznie akceptuj zgody według domyślnych ustawień

Nie pytaj o zgodę przy wizycie z poczekalni

Treść początkowa zgody:

oDomyślne

oLub wpisane ręcznie

Zakończenie zgody:

oDomyślne

oLub wpisane ręcznie

Papier: A4 lub A5

Wydrukuj przykładowy arkusz - Wydruk pustego arkusza z nadrukiem, że jest to wyłącznie wzór.


Zgody opcjonalne

Wydruk opcjonalnych elementów zgód:

oWszystkie jako niezaznaczone (klient zaznacza sam) - Puste kwadraty lub TAK / NIE obok zgód.

oZaznaczone na Tak opcje wybrane przez klienta

Jak drukować elementy opcjonalne - W przypadku, gdy klient zaznacza sam

oTAK / NIE

oKwadracik do zaznaczenia

Zapowiedź zgód opcjonalnych

Lista pytań dotyczących zgody i wartość domyślna

Zgoda inna - Zgoda definiowana przez użytkownika



Poprzednie: Moduł ochrony danych osobowych                                                                                                                                                                                                                   Następne: Lista kontrolna przy wdrożeniu