Kartoteka klientów

Automatycznie ustalać kod klienta – Zalecane. Należy wyłączyć, jeśli w kodzie klienta chcemy na przykład wpisywać jego nazwę skróconą (do 10 znaków). 

Podpowiadać 'ul.' dla dopisywanych ulic - Przydatne głównie w lecznicach miejskich, gdzie w adresie zwykle znajduje się nazwa ulicy. 

Klienci wyszukiwani według - Nazwy (domyślnie) lub Kodu – ma zastosowanie w przypadku, gdy w kodzie umieszczamy nazwę skróconą. 

Dostępny import klientów ze sklepu internetowego – W przypadku korzystania z programu do obsługi sklepu internetowego można automatycznie pobierać do bazy Kliniki XP listę klientów, którzy zapisali się w sklepie (złożyli zamówienia). 

Dozwolona ręczna korekta pola Konto - (niezalecane). Domyślnie finanse klienta ustalane są na podstawie dokumentów sprzedaży (strona Winien) i płatności (strona Ma). Jeśli jednak płatności nie są ściśle rejestrowane, to ręczna korekta pola konto może być przydatną możliwością. 

Podczas wyświetlania informacji o kliencie nie pokazuj kwoty zadłużenia 

Aktywna obsługa dilerów 

Nazwa pola NIP - Możemy ustalić nazwę pola z numerem NIP

Aktywna kontrola umów


Czytnik podpisów WACOM

Stosowany czytnik podpisów - Stosowane urządzenie służące do składania elektronicznych podpisach na dokumentacji. Celem konfiguracji prosimy o kontakt z serwisem programu Klinika XP.

Czytnik podpisów podpięty do tego stanowiska - Zaznaczamy na wybranym stanowisku. 

Model czytnika - Do wyboru z listy.


Wartości domyślne dla klienta 

Domyślne dane wypełnianie automatycznie w momencie dopisywania nowego klienta. 

Znacznik: Firma/instytucja lub Osoba fizyczna 

Miejscowość 

Powiat 

Gmina 

Województwo 

Kod pocztowy 

Metoda płatności - Do wyboru z listy rozwijanej. 

Liczba dni płatności 

Domyślny poziom cen - Do wyboru z listy rozwijanej. 


Walidacja danych klientów

Określamy tu zachowanie programu, gdy chcemy zadbać o to, by nie zapomnieć o wprowadzeniu istotnych danych. 

Jeśli brak adresu e-mail – Możemy określić, czy system ma podświetlać nie wypełnione pole innym kolorem, czy informować o braku danych na przykład przy wybieraniu klienta w poczekalni. 

Jeśli brak numeru telefonu (SMS) – Analogicznie dla pól numerów telefonu. 

Jeśli brak źródła (skąd trafił) - Jak wyżej. 

Informuj o braku numeru NIP lub PESEL

WALIDACJA DANYCH PRZY WYSTAWIANIU FAKTUR:

oSprawdzaj dane klienta w GUS/CEiDG

oSprawdzaj za każdym razem, nawet dla wcześniej zweryfikowanych klientów

oInformuj, jeśli nie można zweryfikować danych np. z powodu braku internetu


Kartoteka dostawców

Automatycznie ustalać kod dostawcy (domyślnie: nie) – Zwykle kod zawiera nazwę skrótową hurtowni. Wyłączenie tej opcji przyda się w schronisku dla zwierząt, gdzie pojawia się wielu dostawców zwierząt, dla których ustalanie kolejnych kodów jest kłopotliwe. 

Domyślny typ dostawcy – Hurtownia. W przypadku schroniska lepiej będzie ustawić tu wartość na: Dostawca zwierząt. 



Poprzednie: Parametry pracy - Leczenie                                                                                                                                                                                                                                              Następne: Parametry pracy - Zwierzęta