Klienci
Kartoteka klientów
•Automatycznie ustalać kod klienta – Zalecane. Należy wyłączyć, jeśli w kodzie klienta chcemy na przykład wpisywać jego nazwę skróconą (do 10 znaków).
•Podpowiadać 'ul.' dla dopisywanych ulic - Przydatne głównie w lecznicach miejskich, gdzie w adresie zwykle znajduje się nazwa ulicy.
•Klienci wyszukiwani według - Nazwy (domyślnie) lub Kodu – ma zastosowanie w przypadku, gdy w kodzie umieszczamy nazwę skróconą.
•Dostępny import klientów ze sklepu internetowego – W przypadku korzystania z programu do obsługi sklepu internetowego można automatycznie pobierać do bazy Kliniki XP listę klientów, którzy zapisali się w sklepie (złożyli zamówienia).
•Dozwolona ręczna korekta pola Konto - (niezalecane). Domyślnie finanse klienta ustalane są na podstawie dokumentów sprzedaży (strona Winien) i płatności (strona Ma). Jeśli jednak płatności nie są ściśle rejestrowane, to ręczna korekta pola konto może być przydatną możliwością.
•Podczas wyświetlania informacji o kliencie nie pokazuj kwoty zadłużenia
•Aktywna obsługa dilerów
•Nazwa pola NIP - Możemy ustalić nazwę pola z numerem NIP
•Aktywna kontrola umów
Czytnik podpisów WACOM
•Stosowany czytnik podpisów - Stosowane urządzenie służące do składania elektronicznych podpisach na dokumentacji. Celem konfiguracji prosimy o kontakt z serwisem programu Klinika XP.
•Czytnik podpisów podpięty do tego stanowiska - Zaznaczamy na wybranym stanowisku.
•Model czytnika - Do wyboru z listy.
Wartości domyślne dla klienta
Domyślne dane wypełnianie automatycznie w momencie dopisywania nowego klienta.
•Znacznik: Firma/instytucja lub Osoba fizyczna
•Miejscowość
•Powiat
•Gmina
•Województwo
•Kod pocztowy
•Metoda płatności - Do wyboru z listy rozwijanej.
•Liczba dni płatności
•Domyślny poziom cen - Do wyboru z listy rozwijanej.
Walidacja danych klientów
Określamy tu zachowanie programu, gdy chcemy zadbać o to, by nie zapomnieć o wprowadzeniu istotnych danych.
•Jeśli brak adresu e-mail – Możemy określić, czy system ma podświetlać nie wypełnione pole innym kolorem, czy informować o braku danych na przykład przy wybieraniu klienta w poczekalni.
•Jeśli brak numeru telefonu (SMS) – Analogicznie dla pól numerów telefonu.
•Jeśli brak źródła (skąd trafił) - Jak wyżej.
•Informuj o braku numeru NIP lub PESEL
•WALIDACJA DANYCH PRZY WYSTAWIANIU FAKTUR:
oSprawdzaj dane klienta w GUS/CEiDG
oSprawdzaj za każdym razem, nawet dla wcześniej zweryfikowanych klientów
oInformuj, jeśli nie można zweryfikować danych np. z powodu braku internetu
Kartoteka dostawców
•Automatycznie ustalać kod dostawcy (domyślnie: nie) – Zwykle kod zawiera nazwę skrótową hurtowni. Wyłączenie tej opcji przyda się w schronisku dla zwierząt, gdzie pojawia się wielu dostawców zwierząt, dla których ustalanie kolejnych kodów jest kłopotliwe.
•Domyślny typ dostawcy – Hurtownia. W przypadku schroniska lepiej będzie ustawić tu wartość na: Dostawca zwierząt.
← Poprzednie: Parametry pracy - Leczenie Następne: Parametry pracy - Zwierzęta →