Numerację dokumentów można określić w sposób niestandardowy, w zależności od potrzeb firmy. Osobny sposób numeracji mogą mieć faktury (jeśli na przykład w całej firmie numeracja faktur ma być ciągła niezależnie od magazynu), a osobny wszystkie inne dokumenty. Numeracja może odbywać się w okresie miesiąca lub roku.


Aby ustawić odpowiadające ciągi numeracyjne wybieramy zakładkę Administrator -> Opcje -> Wystawianie dokumentów. 


Klikając na przyciski "Typowe szablony" możemy wybrać jeden ze sposobów numerowania: 

Numer / Magazyn / Rok 

Numer / Rok 

Numer / Magazyn / Oddział / Rok 

Numer / Miesiąc / Magazyn / Rok 

Numer / Miesiąc / Rok 

a także umieścić w numeracji grupę klientów, kategorię faktur, oznaczenie transakcji oraz znacznik czy oznaczający aktywność płatnika VAT. 


Przycisk "Przegląd numeracji" służy do przeglądania ostatnich numerów dokumentów w ramach ciągów numeracyjnych – dla każdego typu dokumentu, roku i magazynu istnieje numer ostatnio wystawionego dokumentu. Jeśli zmienimy go tu, system przy następnym wystawianym dokumencie uwzględni tę zmianę. 



Powyższe okno wywołać można również z okna dokumentów wybierając "Operacje -> Parametry numerowania dokumentów...".



Poprzednie: Nagle znikły mi wszystkie dokumenty - co robić?                                                                                                                                   Następne: Ilość w spisie leków i zabiegów nie zgadza mi się z ilością w magazynie