Kiedy zakończy się pobieranie wybieramy plik „klinikaxp” i uruchamiamy go. W sytuacji, gdy otrzymamy okno z zapytaniem: „Czy chcesz zezwolić tej aplikacji na wprowadzanie zmian na tym urządzeniu?”  wybieramy „Tak” i przechodzimy do następnego kroku, gdzie należy zaakceptować warunki umowy:






Klikamy na „Dalej” – pojawi się teraz okno:




Jeśli instalator zaproponuje folder docelowy zawierający Program Files lub Program Files (x86), zmieniamy ścieżkę, usuwając z niej fragment „Program Files”. Nie jest zalecane instalowanie w tym folderze za względu na zabezpieczenia systemu odnośnie dostępu do tego katalogu. Proponowaną ścieżką instalacji dla Windows 10/ Windos 7 będzie więc: C:\BRI\KlinikaXP.


Następnie mamy możliwość zadecydowania czy program utworzyć ma skrót programu na pulpicie i na pasku szybkiego uruchamiania.


Przechodzimy dalej i w końcu dochodzimy do okna:





Po kliknięciu na „Instaluj” zostaną skopiowane odpowiednie pliki i program będzie gotowy do uruchomienia, po ponownym uruchomieniu komputera. 

Po zakończeniu instalacji na pulpicie pojawi się ikona „Klinika XP”.



Do uruchomienia programu potrzebny jest działający serwer bazy danych Firebird. 

1.Instalacja serwera Firebird: podczas instalacji "Kliniki XP" nastąpi automatyczne przejście do instalacji serwera Firebird. Instalacja jest intuicyjna: na kolejnych zakładkach proszę przechodzić dalej, klikając „Dalej”. Na zakładce z licencją należy kliknąć na „Zgadzam się”.

2.Jeśli po instalacji Serwer Firebird nie uruchomi się automatycznie, należy wykonać następujące czynności: 

Uruchomić od nowa komputer. W większości przypadków powinno to zakończyć problem. 

Jeśli program nadal nie da się uruchomić, proszę w menu Start w Windows wybrać: Ustawienia -> Panel Sterowania -> Firebird Server Manager. Jeśli takiej ikony nie będzie, proszę kliknąć przycisk „Przełącz do widoku klasycznego” lub zmienić widok według „Małe ikony”.

W oknie Serwera Firebird proszę kliknąć na „Start”.

Jeśli nadal nie uda się uruchomić programu, prosimy o kontakt pod tel. 882 060 380, 600 811 006, 600 530 690 lub 600 811 006 w godzinach pracy Biura.


       

← Poprzednie: Pobranie programu                                                                                                                                                                                                                                         Następne: Jak rozpocząć pracę

Zobacz także: 
Artykuł oraz film instruktażowy - Jak przenieść Klinikę XP na nowy komputer?