Elementy ochrony danych w Klinice XP
Ochrona danych osobowych w Klinice XP pojawia się w wielu różnych miejscach systemu od zasad dostępu do programu po szyfrowanie plików JPK. Poniżej elementy ochrony danych funkcjonujące w systemie w podziale na grupy funkcjonalne.
ZABEZPIECZENIE DOSTĘPU DO DANYCH
•Każdy użytkownik może logować się na swoje indywidualne konto
•Możliwość wymuszenia zmiany hasła co 30 dni
•Hasła użytkowników muszą mieć minimum 6 znaków
•Szyfrowanie połączeń z bazą danych w chmurze
•Hasła w bazie danych są zaszyfrowane
UDOSTĘPNIANIE I PRZESYŁANIE DANYCH OSOBOWYCH
•Prowadzenie rejestru udostępniania danych. W przypadku eksportowania danych osobowych do innych systemów odnotowywane jest to automatycznie w rejestrze,
•Możliwość szyfrowania i/lub anonimizowania karty informacyjnej wizyty oraz wysyłanie jej jako dwie wiadomości (jedna z zaszyfrowaną kartą, druga z hasłem do jej rozpakowania),
•Możliwość szyfrowania listy zaszczepionych psów i wysyłanie jej jako dwie wiadomości (jedna z zaszyfrowaną listą, druga z hasłem do jej rozpakowania),
•Możliwość szyfrowania listy obserwacji i wysyłanie jej jako dwie wiadomości (jedna z zaszyfrowaną listą, druga z hasłem do jej rozpakowania),
•Możliwość szyfrowania wysyłanych plików JPK-VAT i JPK-FA,
•Możliwość wysyłania wiadomości z poziomu programu do wielu osób jako "do ukrytej wiadomości" - bez ujawniania adresów innym adresatom
•Możliwość wysłania tej samej wiadomości do wielu klientów (np. klauzuli informacyjnej) sposób "jawny" - nie jako "do ukrytej wiadomości" ale jako wiele takich samych wiadomości do konkretnych adresatów.
KARTOTEKA KLIENTÓW
•System rejestruje kto i kiedy dodał klienta do bazy i pozwala wydrukować odpowiedni raport
•System rejestruje historię zmian danych osobowych klientów i pozwala ją wyświetlić
•Możliwość wyświetlenia danych klienta na formularzu bez wyświetlania danych innych klientów - na potrzeby udostępnienia wglądu do danych dla klienta
•Funkcja "zapomnienia" klienta.
•Możliwość zdefiniowania treści zgody na zabieg według nowego rozporządzenia RODO, drukowania jej i oznaczania dla każdego klienta, na co się zgodził.
•Dla drukowanej zgody możliwość ustalenia formatu (od razu zaznaczona opcja, kwadracik do zaznaczenia lub napisy TAK / NIE) oraz późniejszego oznaczania, co naprawdę zaznaczył klient (bez tzw. zgody "domniemanej")
•Wyświetlanie na liście klientów znacznika, kto podpisał zgodę
•Możliwość akceptacji zgody poprzez czytnik Wacom elektronicznie - bez konieczności drukowania dokumentu
•Możliwość wyczyszczenia znaczników wyrażenia zgody dla wszystkich klientów naraz
•Możliwość usunięcia z bazy klientów, którzy od ponad 5 lat nie mieli rejestrowanych dokumentów ani wizyt
•Rejestr osób upoważnionych przez klienta do odbioru wyników badań z drukowanie listy upoważnionych na zgodzie na przetwarzanie danych
DODATKOWE ELEMENTY
•Możliwość wydrukowania klauzuli informacyjnej do wywieszenia w lecznicy
•Udostępnienie struktury danych osobowych przechowywanych w Klinice XP jako dokument - załącznik do polityki bezpieczeństwa
•Lista kontrolna pomocna przy wdrażaniu polityki bezpieczeństwa w firmie
•Obsługa czytników podpisów Wacom. W pliku PDF zapisywane są oprócz podpisu również dane biometryczne, które można przekazać do analizy grafologowi.
← Poprzednie: Wprowadzenie do tematu ochrony danych osobowych Następne: Moduł ochrony danych osobowych →