I) Dodanie/Edycja nowego schematu badań laboratoryjnych

Aby dodać lub zmienić schemat badań laboratoryjnych wchodzimy do menu Leczenie -> Przegląd badań diagnostycznych:

 

Tu klikamy na przycisk Operacje -> Schematy badań laboratoryjnych -> Nowy schemat/Projektuj"

 

 

Aby przejść do okna z konkretnym schematem należy kliknąć przycisk Projektuj (lub podwójnie kliknąć na wybranym schemacie z listy).

 

Okno pozwala edytować jakie dane mają znaleźć się na formularzu badania laboratoryjnego.
Można tutaj Dodać element, zmienić lub usunąć już istniejący. Można również wydrukować listę elementów, które znajdują się na formularzu badania.

I) Podstawowe dane schematu

Podstawowe dane schematu można uzupełnić w oknie, które jest wywoływane poprzez kliknięcie na przycisk Parametry schematu.

 

 

Okno to służy do wyboru i edycji podstawowych danych wybranego schematu, lub podaniu tych wartości dla nowo tworzonego schematu.

  

III) Pozycja schematu badania

 

Wywołanie okna z danymi pozycji ze schematu badania jest możliwe z okna Schemat badania laboratoryjnego, klikając na przycisk Dodaj element.

 

 Typ pozycji

Panel ten służy do wyboru typu, jaki ma przyjąć dana pozycja. Może to być albo wartość laboratoryjna, albo element służący do zmiany prezentacji danych na formularzu. Dostępne typy to:

  • Wskaźnik - podstawowe pole na formularzu, pozwala na przypisanie do schematu badania jednego ze zdefiniowanych w systemie wskaźników.
  • Zakładka - zakładka jest to element formularza pozwalający rozdzielić wskaźniki na np. różne kategorie. Wszystkie elementy, które na liście elementów formularza, będą pod nazwą zakładki, zostaną na niej umieszczone. Na przykład na jednej zakładce mogłyby znajdować się wskaźniki dotyczące krwinek czerwonych, a na innej krwinek białych.
  • Kolumna - Wartości na formularzu będą zgrupowane w kolumny.
  • Sekcja (grupa pól) - pozwala jeszcze lepiej tematycznie zgrupować zawartość formularza. Umożliwia stworzenie jakby osobnych obszarów pól nie tylko na formularzu, ale także w obrębie zakładki. Pozwala to na efektywniejsze zarządzanie polami formularza, jeśli w danym badaniu zawartych jest wiele wskaźników. Formularz jest wtedy bardziej czytelny i przejrzysty.