Systemy Windows Vista i Windows 7 posiadają szczególne zabezpieczenia nałożone na folder Program Files, które utrudniają dostęp do tych folderów. Standardowo baza danych Kliniki XP położona jest jednak w folderze C:\Program Files\BRI\KlinikaXP\Data. Program normalnie pracuje, jednak na przykład odzyskanie danych w takim przypadku kończy się niepowodzeniem. Co z tym można zrobić? Ponieważ coraz więcej użytkowników porgramu przesiada się na nowsze systemu Microsoftu, pytanie pojawia się coraz częściej, zwłaszcza w przypadku przeniesienie programu na nowszy komputer.
Oto przykładowe rozwiązanie (uwaga: dotyczy wersji Kliniki XP 3.8.19 lub nowszych):
1. Na dysku C: zakładamy nowy folder o nazwie Dane Kliniki XP.
2. Kopiujemy do niego plik data.gdb, znajdujący się w folderze C:\Program Files\BRI\KlinikaXP\Data.
3. Zmieniamy nazwę pliku z data.gdb na data.fdb. Pozwoli to skrócić czas uruchamiania programu (pliki z rozszerzeniem .gdb są każdego dnia kopiowane do wewnętrznych folderów Windows).
4. W Klinice XP musimy wskazać, gdzie jest baza danych. W tym celu podczas uruchamiania programu, w oknie logowania klikamy trzykrotnie na ikonkę kluczyka. Pojawi się wtedy przycisk "Operacje". Klikamy na niego i wybieramy opcję "Skonfiguruj połączenie z bazą danych". W oknie konfiguracji wybieramy plik bazy danych (C:\Dane Kliniki XP\data.gdb lub C:\Dane Kliniki XP\data.fdb). Po sprawdzeniu, że połączenie działa poprawnie, zapisujemy ustawienia i wychodzimy z okna. Wyłaczamy i włączamy od nowa całą Klinikę XP.
5. Jeśli przenosimy dane z innego komputera, np. umieszczona na PenDriv'ie, to musimy je jeszcze jakoś odzyskać. W tym celu w Klinice XP wchodzimy do menu Administrator -> Zadania Administratora -> Odzyskanie danych - a tu wskazujemy dysk zawierający kopię zapasową - np. F:. Po wskazaniu kopii odzyskujemy dane. Po odzyskaniu wchodzimy do opcji Wizyty lub Kienci, aby sprawdzić, czy pojawiły się nasze dane.